Friday 18 November 2011

20 Fakta yg Korang Kena Tau ....

Pasal AKU...

1 - Tak pernah masuk tadika kemas ke pasti ke smartreader ke..

2 - Suke mintak baju cantik banding mainan..

3 - Tak suker tengok kartun

4 - Men masak-masak guna dapur kayu dgn hasillnye boleh dimakan, masak nasi betul2, daging masak kicap betul2, men ngan kakak aku, k.liza n jiran aku ana. time tuh umo aku 6-7 thn kot.

5 - Pernah menolak jatuh jiran sendiri kat tangga.. haha kejam giler kn? eh bdak tu selamat x? selamat da kawen da ade anak pun.. sebab : x bg aku join main teng teng..dier hanye mengoffer kakak aku aje..bikin panas haha

6 - aku allergic bau busuk, klu bau rase nak termun...., kecik2 mak aku blk noreh, aku mesti p jauh sebab bacin* (jawa word=busuk yg menyengat) sian mak aku.. syg mak

7 - aku x pernah sarapan sebelum p skola hatta air masak sekalipun

8 - klu van milo dtg skola, aku q, pastu bg kat kwn...aper? mmg aku x leh minum dulu2

9 - aku x boleh membaca mase mule2 masuk darjah 1, mmg sadis. nur faizah sufaat a k a classmate aku sgt gigih ngajar aku ok.. tq frenz,, ironinya peksa ujung thn aku dpt no 1 dlm kelas seramai 40 org ituh ..ampunnn

10 - aku pnah terkencing dlm suar atas motor time abg aku amek blk skola..puas da aku tahan, tp x bjaye huhuhuhu

11 - aku suke nyanyi, jd aku salurkn ke tmpt yg betul, menjd wakil sekolah dlm nasyid smpi peringkat negeri...kuangkuang..

12 - akil baligh pd usia 11 thun..ooopsss

13 - menggedix ngan cikgu praktikal pd usia akil baligh.. kunun jd abg angkat la ape la.. saper? xpela biarla rasia.. arap cikgu S da beranak pinak lah hendaknye...

14 - pnah nyanyi sorg2 dpn kelas time darjah 5 sbb boring pastu request nak nyanyi .. giler kentang..

15 - pnah jd juara pertandingan baca berita, deklamasi sajak, kuiz math n sains.. pernah gak masuk pidato tp kelauttt

16 - nak masuk asrama sebab terpaut tgk asrama tuh ade baldi tersusun byk2 kat tepi toilet.. ini serius..aku rase cool kot klu dpt duduk asrama...

17 - sudah berjauhan ngan family seawal usia 13 thn hingga skrg..maksudnye da 13 thun aku duduk berjauhan..mmm lamenyer...

18 - aku hanye homesick bile exam nak dekat..kantoii

19 - sebelum exam, akan aku pastikan kol mak ayah & mintak ampun byk2 & minta mak ayah doakan.. tiap kali exam besar hatta exam spa sekalipun kuangkuang

20 - aku sgt syg family aku termasuk mertua aku walaupun aku ni garang sebenarnyerrr.... motif? haha

nape aku wat entry nih... sebab aku teruja ngan 1 blog nih.. blog roq namenyer.. sgt mengimbau kenangan aku time kecik2 dulu.. aku pelupa sbnarnye..kdg pas letak berus gigi, aku amek blk, picit ubat gigi, berus lg wat kali ke-2..haha bak kater roq dlm blognye nyanyuk pra-matang .. tp childhood memory nih aku x luper smpi skang..perasan kn? sumer fakta nih ialah childhood memories aku...

dun judge me by dis facts..i'm trying to be better muslimah afterall...

share lah fakta korg pulak yer.. i nak tau..

sekian

ps : lamer da x msk, sbb tu xdak entry resepi..sorry ye..nnti i masak i letak cni k..

0 comments: