Thursday 10 November 2011

Menu Raye & Majlis Cukur Jambul Arham 6 & 7.11. 2011

Seperti dijanjikan, aku hidangkan gambar2 menu sempena raye aji kat uma mertua di gua musang, kelantan & menu untuk majlis cukur jambul anak lelaki kami pada hari raye ke-2. Memang letih sebab dua2 menu memang agak remeh nak menyediakannya. Tapi aku epi sebab apa yang aku masak dinikmati oleh kaum keluarga & tetamu2 yang dtg bertandang ari raye pertama & ke-2 tu. Aku harap semua org enjoy ngan apa yg aku masak.. (Enjoy kot sebab semua nya habis) huhu..
Nasi Ayam..








Lauk 1 : Sup Ayam
Bahan 2 : Timun, Tomato & Salad
Sos Merah & Kicap
Ayam Goreng Madu
Koktel puding jagung - Makucu Arham yg buat






Untuk majlis aqiqah & cukur jambul Arham, Nasi Tomato lengkap dengan lauk-lauknya aku hidangkan utk tetamu petang tu. Majlis bermula tepat pukul 2.30 petang, 7.11.2011. Malam sebelum majlis dah mula racik2 & rebus daging siap dengan buat puding roti pelangi utk pencuci mulut ..Alhamdulillah even ada yg kurang sana cni. Majlis da selesai ngan kehadiran lebih 30 orang tetamu.. Syukur..

Nasi Tomato
Lauk 1 : Dalca daging

Lauk 2 : Daging Palembang

Lauk 3 : Ayam Masak Merah

Lauk 4 : Pencok / Jelatah
Air Kelapa & Air Sirap Sunquick
Puding Roti Pelangi
Anggur petik kat pasar..

1 : Resepi Nasi Ayam - Sini
2 : Resepi Nasi Tomato - Sini
3 : Resepi Daging Palembang - Sini
4 : Resepi Puding Roti Marble - Sini
5 : Resepi Pencok / Jelatah  - 
Bahan :
1 btg timun jepun - dihiris spt timun sate (tp tipiskan sket)
1 biji nanas - dipotong kecil
2 btg cili merah - dipotong bulat
1 biji bwg besar - dihiris nipis
2 sudu besar gula
1 sudu besar air asam jawa
secubit garam


Cara :
Campur semua bahan & ketepikan / masukkan dlm peti ais sebentar
Siap utk dihidang


ps: Terima kasih berjuta lemon utk adik2 ipar aku ngan suami tercinta sebab byk tlg aku utk prepare sumer nih..Plg penting tlg jagekan Arham spjg aku mengetuk kuali dgn sudip kat dapur..

0 comments: