Monday 19 September 2011

Spagethi chic ball..1st menu at gath 18/9



Menu 1st yang aku masak tuk majlis 4 in 1.. refer entry aku psl  majlis 4 in 1 tu... ade 3 main course yg aku masak2 kan.. yg ni pepagi buta aku da wat... spagethi chic ball... yg ni ok la xbape renyah sgt nak prepare.. citer nyer begini..

bahan
-1 bungkus spagethi
-1 tin sos spagethi (aku pakai kimball perase cendawan)
-20 biji chicken ball
-1 biji bwg besar (aku pakai yg kaler kuning) - potong dadu
-1 tin cendawan butang - hiris nipis
-300 gm daging kisar (aku pakai dgg burger yg aku kisar sdiri)
-3 sudu italian herbs (optional)
-air,garam,perasa sket

caranyer
- rebus spagethi dlm air mendidih + garam + minyak masak sket
- da lembut, angkat n toskan
- panaskan minyak sket, saute bawang.
- masukkan daging + italian herbs tadi
- pas dgg agak masak + sos spagethi + cendawan + chic ball + air sket > tngu smpi mendidih
- perasakan garam, serbuk perasa. siap hidang..

ps: klu nak pedas, tambah cili kg potong, eh boleh ker? omputih xpakai tu.. apedehal kan kiter tekak melayu.. nak letak belacan sket pun boleh hehe x x gurau gurau.. selamat mencoba yer..

0 comments: