Thursday 13 October 2011

Puding Laici


Ptg2 gini ngan bahangnyer terasa di bumi KL nih, pekena puding yg sojuk2 dingin nih pun sodap..huhu .. pembikinan nye mlm smlm..tp td pekena sebijik lg....aduh..ilang demam..huhu
duk blog walking n terberkenan ngan puding laici uma bro ryoazhar.. jom singgah cni.. ader kat bwh ni ha respi nyer..tq bro..ambe kopipes yer..

Puding Laici
by:ryo@ryoazhar.blogspot.com

Bahannya :

- 1 tin buah laici,dikisar bersama airnya
- 1 liter air
- 10 gram serbuk agar-agar (aku terpakai agar2 kaler red)huhu
- 1 sb gula pasir
- 1/2 cawan susu pekat krimer manis (aku pakai fresh milk)

Tinggalkan sikit buah laici untuk hiasan

Caranya :

- Panaskan air bersama serbuk agar-agar
- Masukkan gula dan susu,kacau sebati
- Bila sudah mendidih,padamkan api
- Masukkan buah laici yang dikisar
- Kacau dan tuang ke dalam bekas
- Bila dah sejuk,masuk dalam peti sejuk dan boleh la dihian dengan lebihan buah laici tu.. 


ps* aku skip part kisar laici tuh..aku potong2 n masukkan..da mlm sgt..bunyi blender leh mendatangkn marah pd jiran2..huhu apepun..ok aku suker n simple..plus xmanis sgt sesuai..

0 comments: